Sami Şahin

Dersler
 
AnasayfaAnasayfa  TakvimTakvim  SSSSSS  AramaArama  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  

Paylaş | 
 

 Ölçme ve Değerlendirme

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
Sayfaya git : 1, 2  Sonraki
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 20/02/09

MesajKonu: Ölçme ve Değerlendirme   Perş. Şub. 26, 2009 2:39 pm

Bu başlık altında ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlayıp örmekler veriniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://nesne.yetkinforum.com
kazım_karagul



Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   C.tesi Şub. 28, 2009 2:46 pm

Ölçme: Herhangi bir niteliği gözlemek ve gözlem sonucunu sayılarla ya da başka sembollerle ifade etmektir.Örnek; Bir kumaşın boyunun cetvel ile ölçülmesi, bir odanın boyunun bir ip ile ölçülmesi, bir kova suyun sıcaklığının termometre ile ölçülmesi, bir çocuğun zekâsının renkli küpler ile ölçülmesi
Doğrudan Ölçme: Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa (yani somut ise) buna doğrudan ölçme denir. Örneğin, uzunluk aynı türden iki nesne yan yana konularak ölçülür.Elifin boyu 1,57 cm. dir. Hatice'nin 19 tane kalemi var. Ömer 48 kg ağırlığı kaldırır.
Dolaylı Ölçme: Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın özelliği birbirinden farklı ise bu tür ölçmelere dolaylı ölçme denir.Örneğin;insanların başarı düzeyi, havanın sıcaklığını, insanın zeka düzeyi,insanların bir duruma karşı tutumları dolaylı ölçme örnekleridir. Çünkü insanın tutumu ya da zekasının doğrudan gözlenmesi, mümkün değildir. Ancak bir araçla dolaylı olarak ölçülebilir soyuttur.
Değerlendirme: Değerlendirme, ölçme sonucunu bir ölçüt ile karşılaştırarak ölçülen özellik hakkında bir karara varma işlemidir.
Mutlak Değerlendirme: Daha önceden belirlenmiş mutlak ölçütlerle yapılan, bireyin sadece kendi performansıyla değerlendirildiği değerlendirmelere denir. Örneğin; Sınıfı geçme notu 50'dir demek mutlak bir ölçüttür, Ahmet 75 aldı ve sınıfı geçti demek mutlak değerlendirmedir.(Burada Ahmet geçme notunu ölçüt alınarak değerlendirilmiştir)
Bağıl Değerlendirme:Bireyin değerlendirilmesinde grup performansı sınıf başarısı
(ortalamaları) da dikkate alınıyorsa bağıl değerlendirme yapılmış olur.Ortalamanın üstünde not alanlar sınıfı geçer, koşu testinde ilk 10'a giren
okul takımına girer gibi değişkenlere bağlı değerlendirmelerdir. Çan eğrisi, grup ortalaması (aritmetik ortalama) denilen analiz, bağıl değerlendirmeye girer.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
mcansozeri

avatar

Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Ölçme ve Değerlendirme --- 1.Hafta   Paz Mart 01, 2009 12:17 am

Ölçme, bir ya da çok kişiye ilişkin bir değişken niteliğin, niceliğini ya da derecesini saptama ve sayısal olarak belirtme işidir yani bir varlığı veya varlıklara ait özellikleri, uygun araçlar kullanarak, bir birim cinsinden sayı ile ifade etmektir. Eğitimde ölçme, genellikle öğrencilerin belli bir takım davranışları, öğrenme derecelerini belirlemesi olarak kullanılır.
Örnek: Yıl sonunda öğrencilerin başarısını sınav ile ölçme, Bir arabanın hızını takometre ile ölçme, Boyumu metre ile ölçme vb.
Ağırlık ve uzunluk özelliklerini; kilogram ve metre ile hiçbir aracıya ihtiyaç duymadan doğrudan ölçebiliriz. Oysa, kişilik, bilgi, zeka gibi özellikleri doğrudan değil, bireyin veriği tepkiler aracılığı ile ancak dolaylı ölçmek olanaklıdır.

Değerlendirme, ölçme ile ortaya konulan duruma bir anlam verme işlemidir. Eğitimde değerlendirme; belli bir takım davranışların öğrenilme derecesi ölçme ile ortaya konulduktan sonra bu ölçme sonuçlarına dayanarak neler yapılacağının kararlaştırılması şeklinde görülür.
Örneğin, Sınav yaptığımız öğrencileri öçlmüş oluruz. Sonuçları iyi-kötü yada yeterli-yetersiz diye karar verilir. İşte bu karar verdiğimiz aşamada ise değerlendirme yapmış oluruz.
Değerlendirme çeşitlerini alanımız olan öğretmenlik yani eğitim alanından örneklere yer veriyorum.
Mutlak değerlendirme, Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt mutlak bir ölçüt ise, yapılan değerlendirmeye mutlak değerlendirme denir.
Bağıl (norma dayalı) değerlendirme, Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıl ise, böyle değerlendirmeye bağıl (norm dayanıklı ) değerlendirme denir.
Bağıl değerlendirmede, bir öğrencinin başarısı sınıftaki diğer öğrencilerin puanlarına ve başarısına yani tümünün başarısına bağlı olarak belirlenir. Ortalama 50 ise 50nin altındakiler kalır. Mutlak değerlendirmede ise, kullanılan ölçütler daha önceden değişmez standartlar olarak belirlenmiştir. Sınır 70 ise 70in altındaki herkes kalır gibi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Gülseren



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   Ptsi Mart 02, 2009 11:02 pm

Ölçme: Bir şeyin özelliğinin veya niteliğinin belirlenmesi işlemidir. Eğitim öğretiminde ölçülen özellikler öğrencilerin bilgileri, anlayışları, kavrayışları, becerileri, davranışları, tutum veya değerleri ile ilgili olabilir. Ölçme işleminde informal gözlemler, öğrencilerin yaptığı çeşitli proje ve çalışmalar, öğretmenlerin hazırladığı yazılı yoklamalar, testler ya da çeşitli standart testler kullanılabilir. Ölçmek bir özelliğin ya da niteliğin sistematik olarak sayılarla ya da sembollerle ifade edilmesidir. Örneğin; bir öğrencinin 100 sorudan 70’ ini doğru cevapladığının ya da 100 üzerinden 70 puan aldığının belirlenmesi bir ölçme işlemidir.
Doğrudan ölçme, herhangi bir niteliğin doğrudan doğruya uygun bir birimle kıyaslanarak ölçülmesidir. Doğrudan ölçmelere temel ölçmeler de denilebilir.
Örnek: Odadaki kişi sayısı sekizdir, Berkay’ ın boyu 112 santimetredir, bu elmalar bir kilodur, vb.
Dolaylı ölçme, bir özelliğin başka bir değişken/özellik yardımıyla ölçülmesidir.
Örnek: termometrenin 25 santigrat dereceyi göstermesi, bir öğrencinin zeka testinden 125 puan alması, bir öğretmene uzmanlık ünvanı verilmesi, vb.
Değerlendirme: Bir ölçüt kullanarak yargıya varma ve karar verme sürecidir. Öğrencinin başarılı ya da başarısız olduğunu belirleme süreci bir değerlendirmedir. Değerlendirmenin yapılabilmesi için ölçme işleminin yapılmış olması ve elde edilen ölçümün bir ölçüt ile karşılaştırılarak bir yargıya varılması, değer biçme işleminin yapılması ya da bir karar alınması gerekir. Öğrencinin doğru cevap sayısı bir ölçümdür, öğrenciye verilen not bir değerlendirmedir.
Mutlak Değerlendirme: Önceden belirlenen ve değişmez standartlardır. Kriter dayanaklı değerlendirme olarak da bilinir. Kriter önceden belirlenmiş ve kesindir.
Örnek: Ders geçme şartının 70 olarak belirlenmesi
Bağıl Değerlendirme: ölçülen bir grubu, kendi içerisinde değerlendirme yöntemidir.
Örnek: çan eğrisi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
g_d44



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: ölçme değerlendirme   Salı Mart 03, 2009 2:49 pm

Doğrudan Ölçme: Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir. Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa, bununla birlikte somut ise buna doğrudan ölçme denir.
Örneğin: Elifin 4 çift ayakkabısı var. Bahçemizde 8 tane gül var.
Dolaylı Ölçme: Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür. Öğrencinin kişilik testinde verdiği cevapların, onun kişilik özelliklerini yansıttığını varsayarız. Dolaylı ölçme bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir.Zeka düzeyi, insanların bir duruma karşı tutumları da dolaylı ölçme ile ölçülür. Çünkü kişinin zekasını, başarısını doğrudan gözlemleyemeyiz.
Değerlendirme: ölçme sonuçlarının ölçüte göre yorumlanması, varılan değer yargıların sayı, harf veya sıfatlarla gösterilmesidir.
Mutlak Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt mutlak bir ölçüt ise, yapılan değerlendirme mutlak değerlendirmedir. Mutlak değerlendirmede, sınıftaki diğer öğrencilerin puanları göz önüne alınmaz. Her öğrenci bağımsız olarak değerlendirilir.
Bağıl Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıl ise, böyle değerlendirme bağıl değerlendirmedir. Bağıl değerlendirmede, bir öğrencinin başarısı sınıftaki diğer öğrencilerin puanlarına ve başarısına yani tümünün başarısına bağlı olarak belirlenir



<<<gülcan >>>
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
gk1909



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   Salı Mart 03, 2009 4:02 pm

Doğrudan ölçme

Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir.
Örnek; Evin 50metrekare genişliğinde genişçe bir salonu vardı.
Dolaylı ölçme

Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür.
Örnek; Yetenek sınavındaki başarısı ona üniversite kapılarını açmış.
Mutlak değerlendirme

Bireyin sadece kendi performansıyla değerlendirildiği değerlendirmelere denir.
Örnek; Elvan 5000m de kendi rekorunu kırarak seyircilerin takdirini kazandı.
Bağıl değerlendirme

Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt başka sabitler ile belirlenmişse böyle değerlendirmeye bağıl (norm dayanıklı ) değerlendirme denir.
Örnek; bu şirkette ayın elemanı seçilme; en verimli performansı sergilemeye bağlıdır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Pınar



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Ölçme ve Değerlendirme   Salı Mart 03, 2009 6:49 pm

Ölçme: bir ya da çok kişiye ilişkin bir değişken niteliğin, niceliğini ya da derecesini saptama ve sayısal olarak belirtme işidir. Örnekler;
Bu takım elbisenin fiyatı 200 tl
Kaza yapan otomobilin 150 km hızla ilerlediği tespit edildi
Ahmet öss sonucunda tıp fakültesine 3. olarak girdi
Doğrudan Ölçme: Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir.
Örnekler;
Ahmetin kaç kardeşinin olduğu belirlenmesi
Bir öğretmenin maaşının belirlenmesi
Dolaylı Ölçme: Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür. Öğrencinin kişilik testinde verdiği cevapların, onun kişilik özelliklerini yansıttığını varsayarız. Dolaylı ölçme bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir. Örnekler;
Öğrencinin zeka düzeyinin yada derse olan tutumunun ölçülmesi
Öğrencinin yeteneklerinin ve kişisel özelliklerinin ölçülmesi
Değerlendirme: Bir obje veya işin belli ölçütler karşısında niteliğini veya değerini tayin etme, bir konuda ölçütlerle gözlem verilerini karşılaştırmadır. Örnekler;
Ali'nin boyu 163 cm.'den kısa olduğu için polis okuluna giremez
Elif'in iş kıdemi 3 yıldan fazla olduğu için işe kabul edilmiştir
Mutlak değerlendirmede ilgili ders kapsamındaki kazanımların her bir öğrenci tarafından ne düzeyde kazanıldığının ölçülmesi, elde edilen ölçme sonuçlarının ilgili kurum tarafından öngörülen ölçütler takımıyla karşılaştırılması ve her bir öğrenciye başarı düzeyinin karşılığı sayılan notun verilmesi beklenmektedir. Örnekler;
Bir derse en az yüzde yirmi devamsızlık hakkının bulunması
Biyoloji sorularının yüzde yetmişini doğru cevaplayan öğrenciler bu dersi başarmış sayılır.
Bağıl Değerlendirme: Bir öğrencinin başarısını, o öğrencinin içinde bulunduğu sınıfındaki diğer öğrencilerin
başarı düzeyleri ile bağlantılı bir şekilde değerlendirilmektedir. Örnekler;
Sınıfta en iyi 3 öğrenciyi belirlemek
Sınıfta en geri 3 öğrenciye ek öğretim vermek
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
kadriye



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09
Yaş : 28

MesajKonu: Ölçme ve Değerlendirme   Salı Mart 03, 2009 6:59 pm

Ölçme: öğrencilerin belli bir alan ya da konudaki, gelişme ve başarılarını, uygun araçlar ve yöntemler uygulayarak sayısal sonuçlarla belirtme işidir. Örnekler;
Tezgahtar büyük kitapları alt rafa küçük kitapları üst rafa dizdi
Tezgahtar 3 m kumaşı ölçtü ve elife verdi
Hasan'ın lise diploma derecesi pekiyidir
Doğrudan ölçme: Ölçme konusu olan özelliğin kendisi ile aynı türden bir araçla ölçülmesidir. Örnekler;
İki şehir arasındaki mesafenin belirlenmesi
Bir okuldaki sınıf sayısının belirlenmesi
Dolaylı Ölçme: Ölçmeye konu olan özelliklerin doğrudan gözlenememesi ancak, kendileri ile ilgili olduğu bilinen başka özellikler aracılığı ile ölçülmesidir. Örnekler;
Öğrencinin performansının ölçülmesi
Resim yapma yeteneğinin ölçülmesi
Değerlendirme: Türlü öğretim amaçlarının gerçekleşme oranını, değişik yollarla ölçme ve ortaya çıkan sonuçlar üzerinde değer biçmedir. Örnekler;
Bugün hava sıcak olduğu için piknik yapılabilir
Filiz'in boyu 1.80 in üzerinde olduğu için manken olabilir
Mutlak Değerlendirme: önceden belirlenen ve değişmez standartlardır. mutlak değerlendirme kriter dayanaklı değerlendirme olarak da bilinir ve mutlak ölçüt kullanılarak hedefe dayalı olarak bir değerlendirme yapmak amaçlanır. kriter önceden belirlenmiş ve kesindir. Örnekler;
Karşılığı sayılan notun verilmesi beklenmektedir.
Bir derse en az yüzde yirmi devamsızlık hakkının bulunması
Biyoloji sorularının yüzde yetmişini doğru cevaplayan öğrenciler bu dersi başarmış sayılır
Bağıl Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıl ise, böyle değerlendirmeye bağıl (norm dayanıklı ) değerlendirme denir. Örnekler;
400 metreyi en hızlı koşan ilk 3 öğrenci atletizm takımına alınacaktır
Bir sınıftaki öğrenciler arasında ingilizce diksiyonu en iyi beş öğrenciyi seçmek
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Merve



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Ölçme ve Değerlendirme   Salı Mart 03, 2009 7:15 pm

Ölçme: objelere, bireylere belirli bir özelliğe sahip oluş dereceleri­ni belirtmek için, belirli kurallara uyarak sembolik değerler verme işlemidir. Örnekler;
Sınıf listesinde erkek öğrenciler k erkek öğrenciler e ile gösterildi
Sınıftaki en uzun boylu öğrenci ahmettir
Ali dakikada 20 kelime okudu
Doğrudan Ölçme: Ölçülen nitelik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmelere doğrudan ölçme denir. Örnekler;
Bir raftaki kitap sayısının belirlenmesi
Bir elbisenin renginin belirlenmesi
Dolaylı Ölçme: Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın özelliği birbirinden farklı ise bu tür ölçmelere dolaylı ölçme denir. Örnekler;
Öğrencinin okuma becerisinin ölçülmesi
Bir paketin yaylı terazi ile ölçülmesi
Değerlendirme:Ölçme Sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılarak değer yargısına varılma sürecine değerlendirme denir. Örnekler;
Melike öss de ilk 100 öğrenci arasına girdiği için burs alabilir
Sınıfta birinci olana ödül verildi.
Mutlak Değerlendirme:Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt mutlak bir ölçüt ise, yapılan değerlendirmeye mutlak değerlendirme denir. Örnekler;
Bir ünitedeki öğrenme eksikliklerini belirlemek
Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için istendik davranışların %50 sini kazanmış olması
Bağıl değerlendirme Her bir öğrenciye not verme işlemi, özellikle, sınıftaki öğrencilerin ortalama başarı düzeyi ve standart sapma değeri ölçüt alınmak suretiyle yapılmaktadır. Dolayısıyla belli bir öğrencinin başarılı veya başarısız yayılması, mutlak değerlendirmenin aksine, sınıftaki diğer öğrencilerin başarı düzeyleri ile doğrudan ilişkilendirilmektedir.
Örnekler;
Bir sınıftaki öğrenciler arasında ingilizce diksiyonu en iyi beş öğrenciyi seçmek
Basketbol liginin ilk 3 sırada tamamlayan takımlar
Türkiyeyi avrupa kupalarında temsil edecek sınıftaki en başarılı 3 öğrencye burs vermek
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
yunus_karacam



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09
Yaş : 29

MesajKonu: ölçme ve değerlendirme   Salı Mart 03, 2009 8:44 pm

Ölçme:, öğrencilerin belli bir alan ya da konudaki, gelişme ve başarılarını, uygun araçlar ve yöntemler uygulayarak sayısal
sonuçlarla belirtme işidir. ölçme ikiye ayrılır

-Doğrudan ölçme: nesne ya da özellik belli bir ölçü birimine göre kişi tarafından doğrudan doğruya yapılır.
Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa, somut ise buna doğrudan ölçme denir.
örnek: sıcaklık 18 derece, Ahmet'in boyu 1.78 cm gibi

-Dolaylı ölçme: Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler, o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek
ölçülür.
Örnek: Ahmet Ali'ye göre daha uzun.

Değerlendirme: Değerlendirme, bir obje veya işin belli ölçütler karşısında niteliğini veya değerini tayin etme, bir konuda
ölçütlerle gözlem verilerini karşılaştırmadır.

Mutlak Değerlendirme: Duruma, yere ve zamana göre değişmeyen ölçütlerdir. Her yerde, durumda ve zamanda aynı anlama gelmektedir.
Örneğin; “100 üzerinden 60 alabilme” ya da “100 metreyi 20 saniyede koşabilme” gibi ölçütlerle belirlenen düzeyler yere, duruma ve zamana göre değişmemektedirler

Bağıl Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıntılı ise bağıl değerlendirmedir. örneğin şu an üniversitelerde
uygulanan öğrencilerin sınav sonuçlarına göre geçip kalmanın belirlendiği sistem bağıl değerlendirmedir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
selda_gokmen



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   Salı Mart 03, 2009 8:51 pm

Eğitim etkinliklerinin yararına karar verebilmek için ölçme değerlendirme yaparız.

Ölçme:Bir varlığı veya varlıklara ait özellikleri, uygun araçlar kullanarak, bir birim cinsinden sayı ile ifade etmektir.Her test sorusu 10 puandır.
Bugün hava 25 derecedir.
-Dolaylı ölçme:Bazı özellikler dogrudan ölçülemez.bir özelliğin başka bir değişkene bağlı olarak ölçülmesidir.Akıl,bilgi,beceri
-Doğrudan ölçme:Bir özelliği kendi cinsinden bir ölçme aracı ile ölçülmesidir.Kesin net sonuçlar ortaya çıkar.Uzunluk(20 m),ağırlık(5 kg),sıcaklık(25c)
Arrow
Değerlendirme:Ölçme sonuçlarını bir ölçüte vurarak, ölçülen nitelik hakkında bir değer yargısına varma süreci olarak tanımlanabilir.sınıf ortalaması çok düşük konu anlaşılmamış.Baraj puanını geçememiş fakülteleri tercih edemez.
-Bağıl değerlendirme(norma dayalı):Değerlendirme kriterleri başka sabitlere bağlı olarak değişkenlik göstermesi ile oluşan değerlendirmedir.Sınavdan en yüksek alan 2 ögrenci başkan olacak.
-Mutlak değerlendirme(kritere dayalı):Ölçme sonuçlarının önceden belli olan kriterlere göre değerlendirme işlemidir. Ders geçme notu 60 dir,öss baraj puan 160’tır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
erkanmollaoglu



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09
Yaş : 28

MesajKonu: Ölçme ve Değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 2:52 pm

Doğrudan ölçme: Ölçülen nitelik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmelere doğrudan ölçme denir.
Örneğin: Bir bahçenin enini metre ile ölçmek, bir kütleyi terazi ile ölçmek, öğrencileri boy sırasına dizmek gibi…

Dolaylı Ölçme: Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın özelliği birbirinden farklı ise bu tür ölçmelere dolaylı ölçme denir.
Örneğin: Sıcaklık ve zeka - başarı doğrudan değil dolaylı olarak ölçülür.

Mutlak değerlendirme: Mutlak ölçüte bağlı kalarak yapılan değerlendirmeye mutlak değerlendirme denilmektedir
Örneğin:“100 üzerinden 60 alabilme” ya da “100 metreyi 20 saniyede koşabilme” gibi ölçütlerle belirlenen düzeyler yere, duruma ve zamana göre değişmemektedirler .

Bağıl Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıl ise, böyle değerlendirmeye bağıl (norm dayanıklı ) değerlendirme denir.
Örneğin: Sınıfta sınavda ilk beşe giren kişilerin sınıfı geçmesi ya da ÖSS de olduğu gibi kimin daha iyi olduğunu belirlemek.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 20/02/09

MesajKonu: Gülcan   Çarş. Mart 04, 2009 3:34 pm

Doğrudan Ölçme: Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir. Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa, bununla birlikte somut ise buna doğrudan ölçme denir.
Örneğin: Elifin 4 çift ayakkabısı var. Bahçemizde 8 tane gül var.
Dolaylı Ölçme: Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür. Öğrencinin kişilik testinde verdiği cevapların, onun kişilik özelliklerini yansıttığını varsayarız. Dolaylı ölçme bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir.Zeka düzeyi, insanların bir duruma karşı tutumları da dolaylı ölçme ile ölçülür. Çünkü kişinin zekasını, başarısını doğrudan gözlemleyemeyiz.
Değerlendirme: ölçme sonuçlarının ölçüte göre yorumlanması, varılan değer yargıların sayı, harf veya sıfatlarla gösterilmesidir.
Mutlak Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt mutlak bir ölçüt ise, yapılan değerlendirme mutlak değerlendirmedir. Mutlak değerlendirmede, sınıftaki diğer öğrencilerin puanları göz önüne alınmaz. Her öğrenci bağımsız olarak değerlendirilir.
Bağıl Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıl ise, böyle değerlendirme bağıl değerlendirmedir. Bağıl değerlendirmede, bir öğrencinin başarısı sınıftaki diğer öğrencilerin puanlarına ve başarısına yani tümünün başarısına bağlı olarak belirlenir.

<<<gülcan >>>
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://nesne.yetkinforum.com
wahidmorady



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: ölçme ve değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 4:21 pm

Ölçme, bireylerin ya da nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadıgının,
sahipse sahip olus derecesinin belirlenerek sonuçların sembollerle ve özellikle sayı
sembolleriyle ifade edilmesidir.

Degerlendirme ise, ölçme sonuçlarını bir ölçütle
kıyaslayarak ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Ölçme, bir
betimleme (tanımlama) islemidir. Degerlendirme ise, bir yargılama islemidir ve
ölçme sonucunun bir ölçütle karsılastırılmasına dayanır
Örnek

öğretmen bir öğrenciden sınav alıyor; sınav alırken öğrenciyi ölçüyor; Kalıp Gecme durumu ise değerlendirme oluyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
atabey40



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 04/03/09

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 4:49 pm

1)Ölçme
Bir şeyin özelliğinin veya niteliğinin belirlenmesi işlemidir. Eğitim öğretiminde ölçülen özellikler öğrencilerin bilgileri, anlayışları, kavrayışları, becerileri, davranışları, tutum veya değerleri ile ilgili olabilir. Ölçme işleminde informal gözlemler, öğrencilerin yaptığı çeşitli proje ve çalışmalar, öğretmenlerin hazırladığı yazılı yoklamalar, testler ya da çeşitli standart testler kullanılabilir. Ölçmek bir özelliğin ya da niteliğin sistematik olarak sayılarla ya da sembollerle ifade edilmesidir.

a)Doğrudan Ölçme:Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir. Örneğin, uzunluk aynı türden iki nesne yan yana konularak ölçülür. Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa, somut ise buna doğrudan ölçme denir.
Örnek: Elifin boyu 1,57 cm. dir. Hatice'nin 19 tane kalemi var. Ömer 48 kg ağırlığı kaldırır.

b)Dolaylı Ölçme:Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür. Öğrencinin kişilik testinde verdiği cevapların, onun kişilik özelliklerini yansıttığını varsayarız. Dolaylı ölçme bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir. Örneğin; başarı düzeyini testlerle, sıcaklığı termometre ile ölçeriz. Zeka düzeyi, insanların bir duruma karşı tutumları da dolaylı ölçme ile ölçülür. Çünkü bireyin zekasını, başarısını doğrudan gözlemleme imkanımız yoktur.
Örnek: Termometrenin 25 santigrat dereceyi göstermesi, bir öğrencinin zeka testinden 125 puan alması, bir öğretmene uzmanlık ünvanı verilmesi,

2)Değerlendirme
Değerlendirme, bir obje veya işin belli ölçütler karşısında niteliğini veya değerini tayin etme, bir konuda
ölçütlerle gözlem verilerini karşılaştırmadır.

a)Mutlak Degerlendirme:
Önceden belirlenen ve değişmez standartlardır. mutlak değerlendirme kriter dayanaklı değerlendirme olarak da bilinir ve mutlak ölçüt kullanılarak hedefe dayalı olarak bir değerlendirme yapmak amaçlanır. kriter önceden belirlenmiş ve kesindir. örneğin ders geçme şartının 70 olarak belirlenmesi mutlak değerlendirmedir.
Örnek: Karşılığı sayılan notun verilmesi beklenmektedir.
Biyoloji sorularının yüzde yetmişini doğru cevaplayan öğrenciler bu dersi başarmış sayılır.

b)Bağıl Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının karşılaştırıldığı ölçüt bağıl ise, böyle değerlendirme bağıl değerlendirmedir. Bağıl değerlendirmede, bir öğrencinin başarısı sınıftaki diğer öğrencilerin puanlarına ve başarısına yani tümünün başarısına bağlı olarak belirlenir.
Örnek: Elvan 5000m de kendi rekorunu kırarak seyircilerin takdirini kazandı.
Sınıfta en iyi 3 öğrenciyi belirlemek
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
iskender.unal



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Ölçme ve Değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 4:52 pm

Ölçme: Ölçme sonuçlarında elde edilmiş ifadelerdir. Yaşamımızda bu kadar önemli bir yer tutan ölçme bir betimleme işlemidir. Örneklerde de görüldüğü gibi bir nitelik gözlenmiş, sayı ya da başka bir sembolle belirtilmiştir. Gözlenen niteliklerin (değişkenlerin) gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle belirtilmesine ölçme denir.

1. Arabamın hızı 70 km.
2. Odanın sıcaklığı 220C.
3. Öğrenciler 20 kız, 20 erkek olmak üzere 40 kişi

Üç tür ölçme işlemi vardır:

1. Doğrudan (Temel Ölçme): Ölçülmek istenen özellik başka bir özelliğe ihtiyaç duyulmadan gözlenerek ölçülüyorsa buna doğrudan ölçme denir.

2. Dolaylı Ölçme: Ölçmek istediğimiz özelliği başka özelliklerle ilişkilendirerek yapılan ölçme işlemidir.

3. Türetilmiş Ölçme: Bazı durumlarda ölçmek istediğimiz özellik, bir araç yardımıyla ölçülemez ve başka ölçme işlemlerine ihtiyaç duyulur. Bu tip ölçmelere türetilmiş ölçme denir.

Değerlendirme:Ölçme Sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılarak değer yargısına varılma sürecine değerlendirme denir. Değerlendirme sürecinde üç temel öğe yer alır.

1. Değerlendirme sürecinin başlaması için öncelikle bir ölçme sonucuna ihtiyaç vardır. Ölçme işlemi ya da sonucu olmadan değerlendirmeden söz etmek mümkün değildir.

2. Ölçme sonucunu değerlendirebilmek için, uygun bir ölçüt (önceden kesin olarak belirlenmiş standarttır, ya da gruba bağlı olarak çıkarılmış tipik bir puandır, normdur.) gerekmektedir.

3. Ölçme sonucu ölçüt ile karşılaştırılarak karara ulaşılır.

Değerlendirme kesin olarak bir ölçme sonucu ile bir ölçüt gerektirir. Ölçütsüz değerlendirme olmaz. Ölçüt grup dikkate alınmadan, önceden kesin olarak belirtilirse buna mutlak ölçüt adı verilir. Ölçüt grubun başarısından çıkarılan bir norm ise bağıl ölçüt adını alır. Mutlak ölçüt ile yapılan değerlendirmelere MUTLAK DEĞERLENDİRME, bir norm ya da bağıl ölçütle yapılan değerlendirmelere ise BAĞIL DEĞERLENDİRME adı verilir.[left]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
yenerhan



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 5:28 pm

Ölçme, bireylerin ya da nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadıgının,
sahipse sahip olus derecesinin belirlenerek sonuçların sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir.Ölçme, birbetimleme (tanımlama) islemidir.

Degerlendirme:ölçme sonuçlarını bir ölçütle kıyaslayarak ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir.Degerlendirme bir yargılama islemidir ve
ölçme sonucunun bir ölçütle karsılastırılmasına dayanır

örn: ögretmenin ögrencilere uyguladıgı sınav sistemi bir ölcme işlemidir
ögrencilerin bu sınavdan aldıkları notlar ile iyi yada kötü gecti kaldı gibi yargılama işlermleri ise degerlendirmedir.

Doğrudan Ölçme:Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise
bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir. Örneğin,masanın boyutunu metre ile ölcme

Dolaylı Ölçme:Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
madanoglu



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 5:50 pm

Ölçme : Bireylerin ya da nesnelerin belirli özelliklere sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir. Ölçme bir betimleme işlemidir.
Doğrudan Ölçme : Ölçme konusu olan özelliğin kendisi ile aynı türden bir araçla ölçülmesidir. Örnek; uzunluğun metre , ağırlığın kilogram ile ölçülmesi.
Dolaylı Ölçme : Ölçmeye konu olan özelliğin başka bir değişkene bağlı olarak ölçülmesidir.
Örnek; zeka,başarı.
Değerlendirme : Ölçme sonuçlarından bir anlam çıkarmak ve ölçülen durumlar hakkında bir değer yargısına ulaşmaktır.
Bağıl değerlendirme : Bir öğrencinin başarısını, o öğrencinin içinde bulunduğu sınıfındaki diğer öğrencilerin başarı düzeyleri ile bağlantılı bir şekilde değerlendirilmektedir .
Mutlak Değerlendirme : Önceden belirlenen ölçüte bağlı kalarak yapılan değerlendirmedir.
Örnek; Bir dersin ilgili ünitesi işlendikten sonra, bu ünitenin hedeflerinin gerçekleştiği kararını verebilmek için, bir öğrencinin bu ünite ile kazandırılacak olan davranışların %75’ini kazanmış olması gerekli görülmüş olması.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
burcu_engin



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09
Yaş : 29

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 6:10 pm

ÖLÇME = Belli bir nesnenin ya da nesnelerin belli özelliğe sahip olup olmadığının, sahipse oluş derecesinin gözlenip gözlem sonuçlarının sembollerle ve sayılarla ifade edilmesidir. Örneğin; araba 90 km/saat hızla gidiyor. Sınıfın sıcaklığı 20°C’dir. Ayşe matematik sınavından 70 aldı.
1. Doğrudan Ölçme = Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir. Örneğin, uzunluk aynı türden iki nesne yan yana konularak ölçülür. Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa, somut ise buna doğrudan ölçme denir. Örneğin; Ayşe’nin boyu 1,50 cm’dir. Elif’in 17 tane kalemi var.
2. Dolaylı Ölçme = Doğrudan ölçülemeyen bazı nitelikler o nitelikle ilgili olduğu bilinen ya da düşünülen başka bir özellik gözlenerek ölçülür. Öğrencinin kişilik testinde verdiği cevapların, onun kişilik özelliklerini yansıttığını varsayarız. Dolaylı ölçme bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir. Örneğin; başarı düzeyini testlerle, sıcaklığı termometre ile ölçeriz.
DEĞERLENDİRME = Ölçme sonuçlarının ortaya çıkan değerin bir ölçütle karşılaştırılarak, yorum yaparak veya değer yargısına varılma sürecine değerlendirme denir. Örneğin; Bir öğrencinin sınavdan 70 puan alması ölçmedir. Ama sınavdan geçip geçmemesi öğretmene bağlıdır. Eğer öğretmen sınavdan 60 ve üstü alanlar geçer derse öğrenci sınavı geçmiştir. Bu değerlendirmedir.
1. Mutlak Değerlendirme = Ölçme sonuçlarının önceden kesin olarak belirlenmiş standartlara göre değerlendirilmesidir. Örneğin, Ankara Üniversitesi’nde ders geçme notu 70 olarak önceden belirlenmiştir. Artık bu not standartlaşmıştır.
2.Bağıl Değerlendirme = Ölçme sonucunun değerlendirme yapılacak grubu bağlı olarak düzenlenmiş değerlendirme türüdür. Örneğin, Gazi Üniversitesi’nde ders geçme notu 70 değil de bunun yerine geçme notu sınıfın sınavdan aldıkları notların ortalamasına göre değerlendirilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
nese_abbak



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 7:55 pm

ÖLÇME: bir varlığı ya da olayı değişebilir bir özelliğini, bir ölçme aracı kullanılarak gözlemlenmesi sonucunda sayısal ya da simgesel ifadelerle nicelendirilmesine denir.

Doğrudan ölçme: bir özelliği kendi cinsinden bir ölçme aracıyla doğrudan karşılaştırma yoluyla ölçmedir

Örneğin: bir mouse’nin hacmini ölçebilmek için içi su dolu taşırma kabının içine atarız. Taşan suyun hacmi mouse’nin hacmini verir. Mouse’nin hacmini suyun hacmini karşılaştırarak ölçtüğümüz için bu bir doğudan ölçmeye örnektir.


Dolaylı ölçme: bir özelliği kendi cinsinden olmayan bir başka özellikle ölçmedir.

Örneğin: ateşi çıkmış bir çocuğun vücut sıcaklığını ölçmek için koltuk altına termometre koyarız. Termometre de sıcaklığı içindeki civanın genleşerek uzunluğunun artmasından dolayı ölçebiliriz. Bu dolaylı ölçmeye bir örnektir.



DEĞERLENDİRME: ölçme sonucununun bir ölçüt ile karşılaştırılarak bir amaç doğrultusunda yargıya varılmasıdır.

Bağıl değerlendirme : norma dayalı ölçüttür.
Örneğin: bir sınıfta bir geçip kalma ölçütümüzü sınıfın ortalamasına göre belirliyorsak, sınıf ortalamasının üstünde alan geçiyorsa,altında kalanlar kalıyorsa bu bağıl değerlendirmedir. Bir öğrencinin geçmesi, kalması diğer arkadaşlarına bağlıdır.

Mutlak değerlendirme : kritere dayalı ölçüttür.
Örneğin: 100 üzerinden 80 alırsa geçer gibi sınıftakiler gibi değişkenlere bağlı olmayan ölçüt belirleyerek bir değerlendirme yapıyorsak bu mutlak değerlendirmedir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
selcuk_dursun

avatar

Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Ölçme ve Değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 8:49 pm

Ölçme: Bireylerin ya da nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembollerle ve özellikle sayı sembolleriyle ifade edilmesidir. Ölçme, bir betimleme (tanımlama) işlemidir. Bir büyüklüğün aynı cinsin birim ölçüsü ile karşılaştırılarak kaç birim olduğunu belirleme işidir. Bilinmeyen bir niceliği, bilinen bir nitelikle karşılaştırmak suretiyle bir büyüklüğün değerini belirleme işlemidir.

Örneğin; benim boyumun 1,75 m olarak bilinmesi,
Kilomun 65 kg olması,
Bir günün 24 saat olması gibi.
Ferrari arabaların 300 km/saat hızla gitmesi.
Avustralya’daki yaz mevsimi ortalama sıcaklığının 40°C olması.

*Doğrudan ölçme, ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmeler doğrudan ölçmedir. Örneğin, uzunluk aynı türden iki nesne yan yana konularak ölçülür. Ölçülecek değişkenin değerleri doğrudan doğruya gözlenebiliyorsa, somut ise buna doğrudan ölçme denir.

Örneğin; ölçmede verdiğim örnekler aynı zamanda doğrudan ölçme örnekleridir(sıcaklık hariç).

*Dolaylı ölçme, bir değişkenin bir başka değişken yardımıyla ölçülmesidir.

Örneğin; Başarı düzeyini testlerle, sıcaklığı termometre ile ölçeriz. Zekâ düzeyi, insanların bir duruma karşı tutumları da dolaylı ölçme ile ölçülür. Çünkü bireyin zekâsını, başarısını doğrudan gözlemleme imkânımız yoktur.


Değerlendirme: Ölçme sonuçlarını bir ölçütle kıyaslayarak ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Değerlendirme, bir yargılama işlemidir ve ölçme sonucunun bir ölçütle karşılaştırılmasına dayanır.

*Mutlak Değerlendirme: Mutlak ölçüte bağlı kalarak yapılan değerlendirmeye denir. Kriterleri önceden belirlenmektedir. Kriterleri belli olduğu için kesindir. Mutlak ölçüt; Duruma, yere ve zamana göre değişmeyen ölçütlerdir. Her yerde, durumda ve zamanda aynı anlama gelmektedir.

Örneğin; “100 üzerinden 60 alabilme” ya da “100 metreyi 20 saniyede koşabilme” gibi ölçütlerle belirlenen düzeyler yere, duruma ve zamana göre değişmemektedirler.

*Bağıl Değerlendirme: Ölçme sonucunda elde edilen notları değerlendirme yöntemidir Ölçülen bir grubu, kendi içerisinde değerlendirme yöntemidir.
Örneğin; çan eğrisi


En son selcuk_dursun tarafından Çarş. Mart 04, 2009 9:21 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
aslıhan_emekli



Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 9:20 pm

ÖLÇME:
Doğrudan ölçme: Herhangi bir özelliği kendi cinsinden bir araçla doğrudan karşılaştırma yöntemi.. Örneğin boyumuzu metreyle ölçmek, gideceğimiz mesafeyi kilometre ile ölçmek vs.
Dolaylı ölçme: Herhangi bir özelliği kendinden olmayan başka bir özellikle ölçme. Örneğin; sınıf içinde yapılan tüm öğrenmeler, dijital baskülle yapılan tartımlar, IQ testleri vs.
DEĞERLENDİRME: Ölçme sonucunda bir ölçüt ile karşılaştırılarak bir amaç doğrultusunda yargıya varılmasıdır.
Bağıl değerlendirme: Norma dayalı ölçütün kullanıldığı ve değerlerin birbirini etkilediği değerlendirme türüdür. Örneğin; sınıf içinde en iyi üç kişiyi seçme, sınıf ortalamasına göre kalma geçme vb.
Mutlak değerlendirme: Kritere dayalı değerlendirmedir. Örneğin; Lisedeki edebiyat dersinde öğrencinin M.E.B’ nın belirlediği hedefleri kazanıp kazanmamasına bakmak, Sınıf geçme notunun 60 olması, 5’lik not sisteminde notu 1 ve 2 olanın sınıfta kalması vb.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
hacked

avatar

Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 27/02/09

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 9:39 pm

1-) Ölçme= Varlık veya olayların belli bir özelliğe sahip oluş derecelerini belirleme işlemidir.

a-) Doğrudan Ölçme= Ölçülen nitelik ile ölçmede kullanılan aracın niteliği aynı ise bu tür ölçmelere doğrudan ölçme denir.

Örneğin: Bir bahçenin enini metre ile ölçmek, bir kütleyi terazi ile ölçmek, öğrencileri boy sırasına dizmek gibi…

b-) Dolaylı Ölçme= Ölçülen özellik ile ölçmede kullanılan aracın özelliği birbirinden farklı ise bu tür ölçmelere dolaylı ölçme denir.

Örneğin: Sıcaklık ve zeka-başarı doğrudan değil dolaylı olarak ölçülür.


2-) Değerlendirme= Ölçme sonucunu bir ölçüt ile karşılaştırarak ölçülen özellik hakkında bir karara varma işlemidir.

a-) Mutlak Değerlendirme= Duruma, yere ve zamana göre değişmeyen ölçütlerdir. Her yerde, durumda ve zamanda aynı anlama gelmektedir.

Örneğin: “100 üzerinden 60 alabilme” ya da “100 metreyi 20 saniyede koşabilme” gibi ölçütlerle belirlenen düzeyler yere, duruma ve zamana göre değişmemektedirler. “Sınıfı geçme notu 50'dir demek mutlak bir ölçüttür, Ahmet 75 aldı ve sınıfı geçti demek mutlak değerlendirmedir”

b-) Bağıl Değerlendirme= Bağıl Değerlendirme, mutlak bilgiyi ölçmek yerine bir sınıftaki öğrencileri, birbirlerine göre gösterdikleri performans açısından sıralar.

Örneğin: 100 metre koşusunu ilk beşte bitirenler altletizm takımına alınacaktır demek bağıl değerlendirme yapılacağı anlamına gelir.

Onur KARAHAN
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
HooK



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   Çarş. Mart 04, 2009 10:16 pm

-Doğrudan Ölçme:Bir perdenin boyunun metre ile ölçülmesi.

-Dolaylı Ölçme:Bir atletin performansının zaman ile ölçülmesi.

-Mutlak Değerlendirme:IQ 'sü 70 olan bir kişinin öğrenme kabiliyetinin olması.

-Bağıl Değerlendirme:Sınavların ortalamasının baraj olarak göz önüne alınması ve harf sistemine göre değerlendirilmesi.Kısacası çan sisteminin kullanılması.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
gaziliayse



Mesaj Sayısı : 1
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Örnekler:   Perş. Mart 05, 2009 12:01 am

Doğrudan ölçme: Bir kapının boyunun metre ile ölçülmesi.
Dolaylı ölçme: Öğrencinin zekâ düzeyinin testlerle ölçülmesi.
Mutlak değerlendirme: 100 metreyi 20 saniyede koşabilen elemeyi kazanır. (Bireyin kendi performansına bağlıdır.)
Bağıl değerlendirme: Sınıfın en hızlı üç kişisi yarışmaya katılacak. (Başarı diğer kişilere de bağlıdır.)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Sponsored content




MesajKonu: Geri: Ölçme ve Değerlendirme   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Ölçme ve Değerlendirme
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 2 sayfasıSayfaya git : 1, 2  Sonraki

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Sami Şahin :: İlk kategoriniz :: Ölçme ve Değerlendirme-
Buraya geçin: