Sami Şahin

Dersler
 
AnasayfaAnasayfa  TakvimTakvim  SSSSSS  AramaArama  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  

Paylaş | 
 

 http://bote.yetkinforum.com/

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 20/02/09

MesajKonu: http://bote.yetkinforum.com/   Cuma Mart 06, 2009 1:39 pm

Arkadaşlar ödevleri aşağıda açmış olduğum forum ortamında devam ettireceğiz. Kayıt olarak mesajlarınızı oraya gönderin.


http://bote.yetkin-forum.com/
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://nesne.yetkinforum.com
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 20/02/09

MesajKonu: 2. Ödev   Cuma Mart 06, 2009 1:47 pm

Bu hafta eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini ortaya koyan örneğin okullarda ölçme ve değerlendirmede konusunda yaşanan problemleri örnekleyen başınızdan geçen ya da gözlemlediğiniz bir örnek olayı ya da kendi tasarladığınız bir senaryoyu bir örnek olay olarak yazınız ve bu mesaja cevbap olarak gönderiniz. Hikayede örnek olayın anlaşılmasına yardım edecek tasvirlere de yer veriniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://nesne.yetkinforum.com
kazım_karagul



Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: ölçme değerlendirmenin önemi   Çarş. Mart 11, 2009 3:35 am

Özellikle ortaöğretimde ölçme ve değerlendirme çok önemlidir. Çünkü ölçme ve değerlendirme sonuçlarına göre mezun olurken öğrenciye bir diploma verilecektir. Bu diploma ortalamasına göre de öğrenciye öss sınavında belli bir puan gelecektir.
Bilindiği üzere öss sınavında bir puanın dahi önemi çok büyüktür. Bu bahsettiğim dönem de yapılan bir ölçme ve değerlendirme hatası öğrencinin öğrenim hayatının daha sonraki yıllara ertelenmesine ya da daha kalitesiz bir üniversiteye yerleşmesine sebep olabilir. Böyle küçük gibi görülen hatalı ölçme ve değerlendirme sonuçları öğrencinin hayatını etkileyecek dereceye kadar gidebilir.
Okullarda bence en büyük ölçme değerlendirme problemi öğretmenin öğrenci velisi ile ilişkisinden doğmaktadır. Özellikle küçük bölgelerde öğretmen veli ilişkisi çok sıkıdır. Bu sebeple bazı öğretmenler öğrencinin velisi ile ilişkisi iyi ise öğrenciye yüksek bir kanaat notu verebilir.(hiç böyle bir olayla karşılaşmadım sadece benim hayal ürünümdür.)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
burcak_ersoy



Mesaj Sayısı : 2
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Geri: http://bote.yetkinforum.com/   Perş. Mart 12, 2009 9:37 am

Ölçme değerlendirme, biz öğrencilerin öğrenim hayatı boyunca çoğu kez ve istemeden karşımıza çıkan bir yaşam tarzı olmuştur. Örneğin liseye yerleşirken girilen sınav lise bitince ki öss sınavı bunlara örnektir. Bence bu yöntemler ölçme değerlendirmenin başarılı olan bir yönü değildir. Tek sınav ile öğrencinin başarılarını ne denli doğru olduğunu sizlerin takdirine bırakıyorum.
Bunu yerine öğrencilerimizi kısa aralıklarla yapılan ölçme sınavları ile değerlendirmenin bizlere daha sağlam veriler vereceğini düşünüyorum. Bölüm sonlarında veya dönem sonlarında yapılan sınavlar vb.
Tartışılması gereken bir diğer konu ise ölçme değerlendirme yapılırken öğrencilerin soysa kültürel ve aile yapılarının da göz önüne alınarak ölçmeler yapılmasıdır. Örnek vermek gerekirse bu senenin ilk döneminde materyal dersimizde yapacağımız uygulamada ben ve gurup arkadaşlarımız dediğim gibi arkadaşların sadece bilgi düzeyleri yerine onları sosyal kültürel testlerle de ölçerek daha başarılı sonuçlar elde etmeye çalıştık. Bunu yapmamızdaki asıl amaç başarının, aile yapısı ve sosyal kültürel çevre ile alakası olup olmadığını öğrenmek ve bunun üzerinden başarı kıyaslaması yapmaktı.
Burada şunun söylememiz gerekli yapılacak ölçmenin daha etkili olması için guruptaki yaş faktörü alınarak yapılması gereklidir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
aslıhan_emekli



Mesaj Sayısı : 3
Kayıt tarihi : 26/02/09

MesajKonu: Geri: http://bote.yetkinforum.com/   Perş. Mart 12, 2009 11:38 am

Hayatımızın heryerinde bir ölçme ardından da değerlendirmeye tabi tutuluruz.

Ancak bizlerin daha sık karşılaştığı mekan okullardır. Derslerde, arkadaşlarımızla

ilişkilerimizde sıklıkla karşılaşırız.
Okula ilk geldiğimiz günde başlar ölçme: İlk önce herkesle tanışırız.Daha sonra o

kişinin davranışlarını kendi kriterlerinize göre ölçersiniz. Belli bir ölçme aşamasını

tamamladıktan sonra bizde kişi ya tam not alır arkadaşımız olur, ya da eksik not

alır sadece selam verdiğimiz insan olarak kalır. Kişi ile arkadaş olduğumuz zaman

da ölçmeye devam ederiz. Bazen kendimizce fikirler öne sürer onu

değerlendirmelere tabi tutarız.
Bu ölçme öğretmenlerimizin bize karşı davranışlarında da devam eder. Bize

derslerde sorduğu sorularla, yaptıkları tartışmalarla ölçmeye başlarlar.
Hayatımızdan ölçmeye bir örnek: Bir arkadaşım gerçekte çalışıyor olmasına

rağmen öğretmenleri onu hiç çalışmayan bir insan olarak görüyorlar.Bunun nedeni

ise arkadaşımın davranışlarından kaynaklanıyor. Öğretmenleri sadece

arkadaşımın davranışını ölçüyor. Onun dışındaki kriterleri göz önünde

bulundurmuyor. Bunun sonucunda yanlış bir değerlendirme gerçekleştirmiş oluyor.

Doğru bir değerlendirme için bir tane ölçme aracı kullanmak yerini birden fazla

ölçme aracı kullanıldığında daha kesin sonuçlar elde edilebilir.
Hayatımızdaki en basit değerlendirme de insan ların davranışlarımızı

gözlemledikten sonra bizim hakkımız da iyiy ya da kötü gibi değerlendirmeler

yapmasıdır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Sponsored content




MesajKonu: Geri: http://bote.yetkinforum.com/   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
http://bote.yetkinforum.com/
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Sami Şahin :: İlk kategoriniz :: Ölçme ve Değerlendirme-
Buraya geçin: