Hayatımızın heryerinde bir ölçme ardından da değerlendirmeye tabi tutuluruz.
Ancak bizlerin daha sık karşılaştığı mekan okullardır. Derslerde, arkadaşlarımızla
ilişkilerimizde sıklıkla karşılaşırız.
Okula ilk geldiğimiz günde başlar ölçme: İlk önce herkesle tanışırız.Daha sonra o
kişinin davranışlarını kendi kriterlerinize göre ölçersiniz. Belli bir ölçme aşamasını
tamamladıktan sonra bizde kişi ya tam not alır arkadaşımız olur, ya da eksik not
alır sadece selam verdiğimiz insan olarak kalır. Kişi ile arkadaş olduğumuz zaman
da ölçmeye devam ederiz. Bazen kendimizce fikirler öne sürer onu
değerlendirmelere tabi tutarız.
Bu ölçme öğretmenlerimizin bize karşı davranışlarında da devam eder. Bize
derslerde sorduğu sorularla, yaptıkları tartışmalarla ölçmeye başlarlar.
Hayatımızdan ölçmeye bir örnek: Bir arkadaşım gerçekte çalışıyor olmasına
rağmen öğretmenleri onu hiç çalışmayan bir insan olarak görüyorlar.Bunun nedeni
ise arkadaşımın davranışlarından kaynaklanıyor. Öğretmenleri sadece
arkadaşımın davranışını ölçüyor. Onun dışındaki kriterleri göz önünde
bulundurmuyor. Bunun sonucunda yanlış bir değerlendirme gerçekleştirmiş oluyor.
Doğru bir değerlendirme için bir tane ölçme aracı kullanmak yerini birden fazla
ölçme aracı kullanıldığında daha kesin sonuçlar elde edilebilir.
Hayatımızdaki en basit değerlendirme de insan ların davranışlarımızı
gözlemledikten sonra bizim hakkımız da iyiy ya da kötü gibi değerlendirmeler
yapmasıdır.